lördag, november 05, 2005

träddragare

Jag blev inbjuden till en trädsågardag på mina föräldrars land i veckan. En stundvis helt absurd tillställning, vad gäller säkerhet. Min pappa står på en ranglig stege och sågar med motorsåg, min bror håller i stegen medan jag drar i ett rep fastbundet i trädet så att det skall falla åt rätt håll. Det går så där. På fyra träd lyckas vi böja en gran 90 grader, (den gick inte av) mosa två buskar och mörda all kvarvarande purjolök i grönsaksrabatten (den skulle varit kvar några veckor till). Son och hans kusin tyckte det var jättekul när jag drog i repet tills trädet föll rakt mot mig för att sedan skutta åt sidan i sista stund. Children - do not ever - ever - do this at home.

Det kommer förmodligen att ta tre naprapatbesök igen för att räta ut ryggen efter att ha släpat stockar och staplat dem mot en vägg i en timme.

M kommer om en halvtimme, jag har köpt en spansk Merlot, det ligger en stubbe oxfilé i kylen, det finns hopp om kvällen. Ska bara gå och duscha av mig sågspånen.

Shit pomfritt, medan jag skriver det här, ringer telefonen och det visar sig att Sons kalas som jag trodde var i morgon, är i dag och vi är dessutom sena. Ingen dusch, snabbt ombyte av mig och Son, sedan gå i rask takt för att Son glömt att ta med sig cykelbelysning. Flina upp sig mot festföremålets föräldrar, försäkra att det inte är några problem som helst att hämta vid åtta - gaahhh !!!

Inga kommentarer: